Je úsměvné, co za benefity se někdy u pracovní nabídky objeví. Vzhledem k tomu, že nyní je až 89 % zaměstnanců ochotno změnit práci (ať už jsou důvody jakékoli), zdá se téma benefitů opravdu aktuální. Zkusme si je rozdělit do několika základních kategorií a třeba se i trochu inspirovat, jak to NEdělat:
1. kategorie “Pracovní nástroj jako benefit”
– notebook,
– mobilní telefon.
2. kategorie “I samozřejmost můžeme prodat jako benefit”
– pití na pracovišti,
– 4 týdny zasloužené dovolené.
3. kategorie “Neurazí, nenadchne”
– káva zdarma,
– stravenky v hodnotě 40 Kč po zkušební lhůtě.
4. kategorie “Never more”
– mzda vyplácená v termínu (!!!).
Než začnete u vás ve firmě nastavovat nebo předefinovávat benefitní systém, zkuste se lidí nejprve zeptat, co by se jim opravdu líbilo, co by ocenili. Odhaduji, že byste mohli slyšet například:
– home office,
– benefitní balíček na míru (ne každý využije Multisport,…),
– flexibilita/pružná pracovní doba,
– budget na vzdělávání (ne, nemyslím tím jednodenní kurz excelu pro začátečníky a mírně pokročilé),
– sick days nebo dovolená navíc,
– firemní školka,
nebo třeba “jen” stojan na kolo, sprchu, ergonomickou židli, monitor k notebooku navíc. Někdy stačí opravdu málo.
A možná uslyšíte i taková přání (které některé české firmy opravdu poskytují) jako:
– neomezená dovolená,
– masáže na pracovišti (v pracovní době),
– budget na nákup letenek,
– předplacené hodiny se soukromým trenérem ve firemním fitness,
– plně hrazené dvoutýdenní pobyty v lázních,
– tisk na 3D tiskárně (třeba narozeninového dárku).
I přes výčet výše se jako HR, CEO nebo jiný decision maker nenechte mýlit. Na benefitech sice záleží, ale pouze 28 % zaměstnanců by si rozmyslelo, zda výpověď podat či nikoli, když se tzv. láme chleba, právě kvůli benefitům.
Přeji vám všem, abyste až do této fáze zajít nemuseli a benefity poskytovali jako díky za dobře odvedenou práci.
© 2017 HR buidlers.cz